Αναζήτηση

Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Απάντηση του Γιάννη Κεχρή στο από 30.4.14 ερωτηματολόγιο προς τους Υποψηφίους Δημάρχους Παπάγου - Χολαργού για τους ποδηλάτες




Γράφει ο
Γιάννης Κεχρής
Υποψήφιος Δήμαρχος
Παπάγου - Χολαργού





1. Αναγνωρίζετε τα οφέλη της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης για τον ποδηλάτη, για τον δήμο και για το κοινωνικό σύνολο και πώς σκοπεύετε να το εντάξετε στην καθημερινότητα του δημότη;

Αναμφίβολα! Καλή φυσική κατάσταση και ευεξία, αμεσότητα στις μετακινήσεις μικρών αποστάσεων, εξοικονόμηση χρημάτων για τον ίδιο τον ποδηλάτη. Βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών μέσω της αποσυμφόρησης του δημοτικού οδικού δικτύου, ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και ασφαλώς ουσιαστική συμβολή στη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων για το δήμο και τον τόπο γενικότερα. Η λειτουργική ένταξη του ποδηλάτου στην καθημερινότητα του δημότη μπορεί να είναι προϊόν μόνον της συνειδητής του επιλογής. Θεωρούμε ότι η Δημοτική Αρχή οφείλει να παρέχει κατάλληλη και στοχευμένη ενημέρωση για να αναδείξει τα οφέλη, να δημιουργήσει το πλαίσιο που θα εγγυάται την ασφαλή μετακίνηση με το ποδήλατο και, προφανώς, να σχεδιάσει και να αναπτύξει συγκεκριμένες υποδομές που θα διευκολύνουν την χρήση του.

2. Ποιες υποδομές σκοπεύετε να δημιουργήσετε για την ασφαλέστερη χρήση του μέσου αυτού στο δήμο μας;

Αναγνωρίζουμε ότι, παρά τα σημαντικά οφέλη της χρήσης του ποδηλάτου, ο πολίτης διστάζει να το εντάξει στον τρόπο ζωής του. Κύριος, αν και όχι ο μοναδικός, λόγος είναι η απουσία ενός δικτύου υποδομών που να εγγυάται την ασφαλή χρήση του. Ο σχεδιασμός μας, ως προς την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών περιλαμβάνει: Διαδρομές εντός του δημοτικού οδικού δικτύου με την αναγκαία σήμανση για την παράλληλη κίνηση μηχανοκίνητων μέσων και ποδηλάτων, ποδηλατοδρόμο εντός του δήμου και σύνδεσή του με τους σταθμούς του Μετρό (Εθνική Άμυνα, Χολαργός, Νομισματοκοπείο), ύστερα από επιστημονική μελέτη και δημόσια διαβούλευση, αλλά και διαδημοτική σύνδεσή του σε συνεργασία με το Δήμο Αγίας Παρασκευής, σταθμούς στάθμευσης για ποδήλατα σε κεντρικά σημεία του Δήμου μας, και αντικατάσταση στις σχάρες των φρεατίων (όπου χρειάζεται), που είναι πολλές φορές η αιτία πρόκλησης σοβαρότατων ατυχημάτων σε ποδηλάτες.

3. Τι δράσεις θα πραγματοποιούσατε στην Ετήσια Ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας 16-22 Σεπτεμβρίου ώστε να ευαισθητοποιήσετε τους δημότες στη χρήση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης στο δήμο μας (ΜΜΜ, περπάτημα, ποδήλατο;

Στόχος των δράσεων που θα αναλαμβάναμε ως αυριανή δημοτική αρχή είναι η ανάδειξη των ωφελημάτων που μας δίδει το περπάτημα, η χρήση των ΜΜΜ και του ποδηλάτου, αλλά και η ευθύνη και ο σεβασμός που οφείλουμε ως οδηγοί μηχανοκίνητων να δείχνουμε έμπρακτα προς τους πεζούς, τα πρόσωπα με αναπηρία, ή τους ποδηλάτες. Βλέπουμε συχνά σταθμευμένα αυτοκίνητα πάνω στα πεζοδρόμια, στις διαβάσεις ή στους διαδρόμους μετακίνησης των τυφλών. Όχι κακόβουλα. Τις πιο πολλές φορές από έλλειψη στοχευμένης ενημέρωσης. Οι δράσεις μας λοιπόν, θα περιλαμβάνουν βιντεοπροβολές ευαισθητοποίησης των πολιτών, ομαδικές ποδηλατικές διαδρομές εντός του δήμου αλλά και στον Υμηττό, οργανωμένους περιπάτους στο βουνό και ενημέρωση για τα νέα δρομολόγια, τις στάσεις και τη συχνότητα της δημοτικής συγκοινωνίας.

4. Σκοπεύετε να μειώσετε τη χρήση του Ι.Χ. στο δήμο μας με την παράλληλη αύξηση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης για τον δημότη, και με ποιο τρόπο;

Επιτρέψτε μου μια διόρθωση, με όλο το σεβασμό: κανείς σε μια δημοκρατία δεν έχει το δικαίωμα να επιβάλει τη βούλησή του στους πολίτες. Καθήκον μου είναι να πείσω για τις θέσεις μου. Η ευθύνη αλλά και η επιλογή που απορρέει απ'  αυτήν, ανήκει στους δημότες.

Οι πολίτες που σήμερα βρίσκονται στην παραγωγική περίοδο της ζωής τους, στην πλειονότητά τους δυστυχώς, γαλουχήθηκαν σ' ένα περιβάλλον που υπέθαλπε την προσωπική καταξίωση μέσω της βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου με άξονα την ύλη. Αποτέλεσμα, η αλόγιστη σπατάλη ενέργειας και φυσικών πόρων. Η οικονομική κρίση ανέδειξε την κατάρρευση αυτού του αξιακού σχήματος. Όμως, οι σημερινοί σαραντάρηδες, ως παιδιά, δεν διδάχτηκαν σωστά την προστασία του περιβάλλοντος, την ανακύκλωση των υλικών, την ορθολογική χρήση της ενέργειας. Πώς θα τα εφαρμόσουν σήμερα; Δεν είναι εύκολο πράγμα.

Η αλλαγή που όλοι επιθυμούμε θα γίνει σταδιακά και σε στέρεες βάσεις. Στόχος μας είναι η εμπέδωση της χρήσης εναλλακτικών μέσων. Βιώσιμη κινητικότητα, σημαίνει για μάς υγιής, λειτουργική μετακίνηση. Να χρησιμοποιούμε για τις καθημερινές μας ανάγκες το ποδήλατο, κι όχι το αυτοκίνητο: από το να μεταφέρω το παιδί μου στον παιδικό σταθμό με ειδικό κάθισμα προσαρμοσμένο στη σχάρα, μέχρι την κάλυψη των καθημερινών καταναλωτικών αναγκών. Αυτή είναι η λειτουργική ένταξη του εναλλακτικού μέσου μετακίνησης. Έτσι θα εδραιωθεί η χρήση του. Με άλλα λόγια, θέτουμε το υπόβαθρο, επικοινωνούμε τα ωφελήματα και επιζητούμε την ανταπόκριση των δημοτών.

Κρίνετε απαραίτητη την ύπαρξη ενός Υπευθύνου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα στη δημοτική σύνθεση, στα πρότυπα των σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων; Θα προχωρήσετε στον ορισμό αντιδημάρχου με την αρμοδιότητα αυτή;

Είναι πολύ καλό να μελετούμε τα πρότυπα διοίκησης σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων. Αυτό, όμως, που οφείλω να επισημάνω είναι ότι τις περισσότερες φορές που στην Ελλάδα εφαρμόσαμε εισαγόμενα συστήματα, δεν εισπράξαμε και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, τα συστήματα εκπαίδευσης των τελευταίων δεκαετιών. Μπορούμε, ωστόσο να υιοθετούμε τις "καλές πρακτικές", με άλλα λόγια "επιτυχημένες μεθοδολογικές προσεγγίσεις" σε αντίστοιχα ζητήματα. Αναμφίβολα, η Βιώσιμη Κινητικότητα αποτελεί σήμερα σημαντική προτεραιότητα για τη Δημοτική Αρχή. Επικοινωνιακά θα βοηθούσε και στο μείζον θέμα ευαισθητοποίησης των δημοτών, ο ορισμός μιας θέσης αντιδημάρχου με αυτή την αρμοδιότητα. Αυτό που πρέπει να σταθμιστεί επίσης είναι το γεγονός ότι τα ζητήματα που σχετίζονται με τη βιώσιμη κινητικότητα συνδέονται καί με την παιδεία, τον πολιτισμό, την ασφάλεια και τις υποδομές. Το ζητούμενο είναι η ύπαρξη πολιτικής βούλησης για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας. Ως Δημοτική Αναγέννηση αντιμετωπίζουμε την βιώσιμη κινητικότητα ως βασική μας προτεραιότητα. Θεωρούμε όμως εξίσου σημαντική την διατομεακή διαχείριση της αρμοδιότητας υπό την εποπτεία και κεντρική ευθύνη του ίδιου του Δημάρχου.

5. Συμφωνείτε σε μια αλλαγή του τρόπου ανακατασκευής των πεζοδρομίων, ώστε να δοθεί στο δημότη ο πραγματικός χώρος που είναι απαραίτητος για να κινηθεί με ασφάλεια και άνεση (Α.Μ.Ε.Α. γονείς με παιδιά, ηλικιωμένοι, κ.ά.);

Ασφαλώς και συμφωνούμε. Όπου τα πεζοδρόμια δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές βαδισιμότητας των πεζών και προσπέλασης των προσώπων με αναπηρία πρέπει να ανακατασκευαστούν σύμφωνα με αυτές. Επιμένουμε, ωστόσο, στο ζήτημα της ευαισθητοποίησης των οδηγών: σεβασμός στους πεζούς συμπολίτες μας. Ας αναλογιστούμε μόνο πόσος χώρος θα απελευθερωνόταν για τους πεζούς, αν από αύριο, κανένα αυτοκίνητο δεν βρίσκεται σε πεζοδρόμιο.

6. Έχετε κάποιο σχέδιο δημιουργίας ενός δικτύου ποδηλατικών διαδρομών;
Παραθέστε μας τις οδούς που θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ποδηλατικές λωρίδες ή διαδρομές συνύπαρξης ποδηλάτου με Ι.Χ.

Όπως ήδη ανέφερα, η διαμόρφωση του ποδηλατικού χάρτη του δήμου μας θα προκύψει ύστερα από επιστημονική μελέτη των αναγκών του δικτύου των ποδηλατικών λωρίδων και της δημόσιας διαβούλευσης που θα ακολουθήσει, με τη συμμετοχή, ευελπιστούμε, του συνόλου των ποδηλατών (ομάδων αλλά και προσώπων).

Θεωρούμε χρήσιμη μια γραμμική λωρίδα παράλληλη στην Μεσογείων που θα συνδέεται με τους Σταθμούς του Μετρό (Εθνική Άμυνα, Χολαργός και Νομισματοκοπείο) και θα συνδέει τον Παπάγο – Χολαργό με την Αγία Παρασκευή (από το Γενικό Κρατικό έως και την Αγία Παρασκευή).

Επίσης, χρήσιμη θα είναι άλλη μία κατά μήκος του περιαστικού άλσους του Υμηττού, που θα συνδέει Αγία Παρασκευή, Χολαργό και Παπάγο μέσω των οδών (Νεαπόλεως, Ναυαρίνου, Χατζηκωνσταντή), με πρόβλεψη να υπάρχουν 3 κάθετες λωρίδες που θα τη συνδέουν με τη γραμμική της Μεσογείων.

Η πρότασή μας για το «Μεγάλο Πάρκο του Ιλισού» που θα συνδέεται οργανικά με το «Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδί» θα δώσει την δυνατότητα για ένα ευρύτατο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα συνδέει Αγία Παρασκευή, Χολαργό – Παπάγο - Ζωγράφο – Αθήνα (Σταθμός Μετρό Κατεχάκη και Σχολή Αστυνομίας).

Η συνύπαρξη ποδηλάτου με Ι.Χ., σε δρόμους στενότερους και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, μπορεί να συνδέσει τις παραπάνω ποδηλατικές λωρίδες με κεντρικά σημεία του Δήμου και περιοχές με αυξημένη συνάθροιση πολιτών.

9.5.2014

Γιάννης Κεχρής 

Υποψήφιος Δήμαρχος Παπάγου - Χολαργού

Δεν υπάρχουν σχόλια: